Bara en massa gnäll :P

Måste bara få ur mig lite klagande här.
Jag har ont, jag vet också att man har ont efter en operation men
borde inte värktabletterna hjälpa lite lite lite? Om inte så ger det
ju inget att ta dem och få ännu ondare medans man kämpar med
att få ner dem i halsen!
Idag har det varit både en bra dag och en dålig dag. För de första
så har jag inte fått sova nästan nått i natt. Det gjorde ont direkt
kudden rörde halsen så jag fick sitta upp i sängen till efter tre.
När jag vakade (0700) så hade jag så ont att jag grät lite, ÖNH
öppnade inte förns halv åtta så jag försökte vila tills dess. Somnade
dock om till klockan var vid 1000. Fick tag på en kvinna från ÖNH
som sa att jag skulle fara på apoteket och köpa nå gurgelmedel som
bedövar halsen. Hon sa även att det var receptfritt men när jag
kommer till apoteket behöver jag ett recept. Får sen inte tag i någon
från ÖNH. Hon sa även att jag skulle pröva några andra tabletter som
jag redan har hämtat ut, så nu har jag ont i magen och halsen :D
Om det inte blev bättre skulle jag ringa i morgon igen och då åka
in till ÖNH för att bli uppkollad och kanske inlaggd.
När jag fick i mig mina tabletter i morse så kunde jag efter ett tag
äta en skål med youghurt(?) utan att det gjorde jätte ont. Så då
kändes det verkligen som att tabletterna abörjade hjälpa men nu
har jag ett helvete igen!! Har tagit tabletterna, vilket gjorde jävligt
ont, vill typ aldrig mer göra det, men det gör ont som fan ändå.
Måste till stan och hämta lite gurgelgrejs av Ninis som har det hemma
så att jag kan pröva det i morgon om det skulle behövas. Jag måste
även fara och köpa mig lite isglass, har snart ätit upp en hel förpackning
med pigelin, det är en kvar :P
Det känns konstigt men pigelinen hjälper faktist lite mot smärtan, den
kyler så skönt i halsen att man inte vill sluta äta dem :P
Ska ju börja jobba igen på torsdag, vilket jag inte fattar hur jag ska
kunna klara av, så det vore ju skönt om jag iallafall kunde få sova lite mer
under nätterna och inte ha så himla ont så att jag kunde få i mig lite mer
än bara youghurt(?) så att jag orkar göra mer. Sen att svulnaden går
över lite mer så att jag kan böja mig ner utan att det känns som att
huvudet inte får nått blod och halsen börjar pulsera.
Sen är jag på dåligt humör för att jag är trött, har ont och är less på
att ha ont och inte orka göra nått! Men det är bara att stå ut med det.
PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0