Klar med bakningen

Ja som min rubrik säger så är jag klar med bakningen. Jag bakade kladdmuffins. Typ nästan de godaste som finns. De var en evighet sen som jag bakade dem. Tänkte vara snäll och lägga ut receptet på dem här åt er. Bara för att jag är så snäll.

Allt som behövs för att göra dessa underbart goda muffins är:

     
   
   

+ att man behöver ett kök med spis, ugn och tillhörande plåt.

100 g smör
2 ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver

1. Sätt ugnen på 225 grader och smält smöret så att de hinner svalna


2. Vispa ägg och socker vitt och poröst.


3. Blanda vaniljsocker, salt, kakao, mjöl och bakpulver i en annan bunke.


4. Rör ner mjölblandningen i äggvispet och vänd till sist ner matfettet.


5. Ställ upp muffinsformar på¨en plåt och fyll dem till 3/4 med smet.
 

6. Grädda kakorna i nedre delen av ugnen i ca 10 minuter.
Låt kakorna svalna i formarna tex under en bakhandduk.
Om man vill kan man sikta över lite florsocker på muffinsarna
innan man serverar dem.

Mina färdiga muffins!
 

Hoppas de smakar!

Kommentarer
Postat av: pinis

fy fan va gott :E

2010-03-14 @ 16:44:44
URL: http://teenagedirtbags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0