Hela min dag

Vilken dag vilken dag!

Började ju min dag hemma hos Nina. Ville inte stiga upp ur sängen. Var så trött. Men efter många om och men slet jag mig själv in i duschen. Duschade lite kallare än vanligt så att jag skulle vakna upp. Men de hjälpte inte så mycke, frös bara av de! Vi åt frukost och gick sedan till skolan.

På keramiken är jag klar med allt vi ska ha gjort. Så idag fick jag och några andra tjejer från kursen hjälpa läraren att plasera våra boxar i ugnen så att vi kan bränna dem. Vecka 11 ska vi få glasera dem. Efter de målade jag en planka svart xD Började skissa lite på några smyken men mer än så blev de inte.

Jag åt lunch med Sandra och Nina. De blev fil med flingor, inte de bästa kan jag ju säga er. Blev hungrig ganska så fort efter de. Jag och Sandra gick till bussen efter lunchen och for in till stan. Vår första praktikvecka började ju idag. Jag var jätte nervös och funderade på om jag skulle sjukanmäla mig och fara hem. Men jag tog mig i kragen och for dit.

Hade nästan glömmt bort hur trevliga de var där på Åhléns. När jag väl var där kändes de inte alls jobbigt. Mina arbetstider är 10-17. Måndagar och tisdagar kommer att vara de jobbigaste dagarna på veckan. Börjar då med skola och sedan apu. Jag kommer vara så trött, men de är ju bara i sju veckor.

For hem till pappa efter jobbet och åt lite. For sedan till farmor för att mäta mig och de. Orkade just så pass att gå hem till famor. Gick hem till mamma efter de och la mig i soffan och där har jag nu legat sedan halv åtta skulle jag tro. Ska nog fortsätta ligga här tills jag ska sova. Har ont i fötterna och ryggen. Skulle vara skönt om soffan har en inbyggd massör :P

Samma visa i morgon igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0