Min dag i stugan

Det var jätte mycke snö i stugan.
Trodde inte alls att det skulle vara så mycke som det var. Vi fick skotta oss in till stugan. Mats skottade och jag å farmor gick bakom honom och trampade vägen platt.


Så här började dagen. Som ni ser var det ganska så mycket snö.

Efter att Mats hade skottat lite på altantaken och jag å farmor pratat lite så försvann farmor för att hämta mackorna och den vara chokladen hon hade med sig. Hon gick men komme aldrig tillbaka så jag gick efter henne för att kolla vad som hänt. Hon står då vid vägen och pratar med några som bor i stugorna längre in. En av dem hade en hund med sig.




Här börjar Mats klättra upp mot altantaket. Stegen sitter som fast i snön under :P


Där på andra sidan brukar vi vara och bada på sommaren :P
Klättra upp för sandberget som är under och se hur långt man orkar gå efter det och vart man kommer.


Så här såg vår stig ut.


Haha farmor fastnade när vi skulle gå tillbaka till bilen xD
Var tvungen att ta kort på henne.

Vi märkte också att två av de tre glaskulorna som hänger på vår lyktstolpe hade lossnat. Det var så mycket snö på dem så att de gick sönder i fästet och ramlade av.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0