Dina händer i ditt knä

Dina händer i ditt knä.
De såg så lugna ut.
Ville känna om de var lika mjuka som de såg ut att vara.
Få se om våra händer skulle passa lika bra som jag trode ihop.
Fingrarna mot varandra.
Båda bleka händerna mot varandra, fastflätade fingrar.
Men jag lät mina händer vara kvar i ett fast grepp om mina armar medans dina armar fortfarande låg kvar i ditt knä.
Ditt ben rörde i mitt eller om de var mitt ben som rörde i ditt, de spelar ingen roll.
Båda drog åt sig sitt ben, sakna nog för att hinna märka om den andra skulle stanna kvar med benet.
Båda kollade samtidigt på varandra, blickarna möttes, bara för någon sekund, varitt leende målades upp i våra ansikten.
Vi satt så nära varandra, så nära att jag nästan kunde höra ditt hjärta slå.
Ditt fina hjärta slå i tackt med mitt.

Du drog av min tröja och kollade på mig.
Du kollade på mig och log.
Jag kollade på mig och blev nervös.
Du drog mig närmare, omfamnade mig, kysste mig.
Du fick mig att glömma bort mig ett tag, bara känna dig.
Känna dina läppar, din tunga, dina händer.
Händer som smekte min kropp.

Jag vaknade upp dagen efter.
Kroppen värkte, men på ett bra sätt.
Jag öppnade ögonen och de första jag fick de var du.
Du låg på rygg med armarna om mig.
Jag låg med huvudet på ditt bröst.
Lyssnade till ditt hjärta. Följde slagen, lyssnade och kände lugnet du spred.
Jag var lyklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0