Synd om mig!

Jag är sjuk.
De började igår på morgonen.
Vaknade med ont i halsen och tänkte att de är nog bara en förkylning.
Men jag var trött hela dagen och sovde på jobbet.
Började må illa och kunde inte äta för de gjorde så ont att svälja.

Efter jobbet komme Emanuel hit.
Jag var inte så social, mådde rent dåligt.
Förlåt för de gullis.
Han for till sin mamma vid sju tiden tror jag.
Hade då 38,? i feber.
La mig på soffan och somnade tills mamma väckte mig vid elva.
Trött som ett djur gick jag på toa och sedan direkt till sängen.

Väckaren ringde klockan sex.
Jag steg upp å tog alvedon och ringde till jobbet och sa att jag inte kommer idag.
Ledaren berättade vad som händer i morgon, sista dagen och allt.
"Ta med badkläder om du vill"
Skulle inte tro de va.
De ska nog också regna hela dagen.
Så jag stannar nog bara på morgonen.
Lämnar igen nycklarna och kortet, städar ur skåpen mina.

Sov sedan vidare till klockan var tolv.
Sen har jag sovit lite mer.
Var också och handlade på ica maxi i stan.

I morgon är de IKEA som gäller.
Kommer att vara död, men de spelar ingen roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0