Öppet Hus

Vaknade av ett ljud i morse som jag verkligen inte kunde säga vad de var.
Förstod inte vad de var som levde om  så här tidigt på en lördagsmorgon.
Höll på att bli arg, men insåg sen att de var mobilen som larmade att de var dax att stiga upp och fara till skolan.
De var dax för öppet hus.
Kände inte peppen, trode inte att vi skulle få sälja någonting heller men vi sålde 5 halsband.
Nu har vi bara 24 halsband kvar, måste nästan beställa mer innan mässan i Umeå.


Alla uf företag skulle välja ut två representanter(?) från varje företag som skulle prata lite om hur de var att gå handels och hur de var att starta och driva ett uf företag.
I mitt företag blev de jag och Sandra.
De var information klockan 09.00, 10.00, 11.00, 12.00.
Jag å Sandra skulle prata 11.00
De var två föräldrar på första informations tillfället. Inte fullt klassrum på andra men när vi komme till tredje informationssaken så var vi tvugna att ta in extra stolar.
Blev jätte jätte nervös.
Men allt gick bara fint.
De känns jätte skönt att ha gjort bort de. Blir så nervös när jag ska prata inför folk, de spelar ingen roll om de är 8 människor jag känner eller 8 okända människor. Blir lika nervös ändå.

Vi hade gjort de jätte fint på vårat bord, men jag tog inte med mig kameran jag låpnade hem från skolan för vi kommer inte alls överens.
Den vill göra en sak och jag vill göra en annan sak.
Men jag tror att en av våra lärare tog kort iallafall.
Just efter tolv tog vi våra saker och sprang ut från skolan de fortaste vi kunde!
Nej men vi tog ihop sakerna och gick mot skåpen.
Ringde min kompis Mike, han lät ej så levande men sa att jag kunde komma förbi ändå.
Emma skulle me bussen så jag satt och väntade i 10 min med henne.
Sen gick jag hela den långa vägen hem till Mike.¨
Somnade där i några timmar och insåg sedan astt min buss skulle gå om 20 min.
Ökade på stegen men missade ändå bussen.
Min pappa komme å hämtade mig.
Vi for hem och åt lite mat. Efter de så gick jag och Nina ut å gick. De var ganska skönt, men de blåste så att de blev kallt.
Efter att vi varit ute å gått gick vi hem till mig och spelade rockband ett tag innan Nina var tvungen att fara till Kåge och vara me Oskar. Eller hon var inte tvungen men de hade redan bestämt med varandra att de skulle hitta på nåt så jag kunde inte få henne att stanna.

Sa för ett tag sedan att jag inte skulle kunna somna i natt för att jag sov mitt på dan, men jag tar tillbaka de där. Jag är jätte trött  och skulle lätt kunna gå å lägga mig nu. Men de ska vi inte göra. Måste försöka vara vaken länge så att jag blir ännu mer trött och somnar innan huvudet hinner nudda kudden.
För då kanske jag sover länge i morgon. Håller tummarna.

I morgon är de söndag. Söndag betyder att jag ska fara till mamma vid halv fyra. Och de betyder att jag ska städa ihop mina saker. De är typ de tråkigaste man kan göra.
Önskar jag hade pengar och kunde köpa dubbla saker av allt så jag slapp ta med mig allt fram och tillbaka.

Vad händer resten av kvällen?
Gansa så lite skulle jag tro.
Får se om jag orkar gå ut en stund å få mig någon frisk luft så att jag vaknar till.
Sen blir de nog att lyssna på musik och läsa min bok.
Fick en bok av Nina i julklapp. Sovay av Celia Rees.
Den är jätte bra, har helt fastnat för den, har kommigt så långt in i boken att jag är där de är som mest spännande.
Men jag vill som inte läsa för då kommer jag bara närmare och närmare slutet. Vill inte att den ska ta slut ju.

Nej  nu ska jag göra någonting innan jag somnar.
Hör av er om ni har lite att göra, vill bara höra en röst säga hej.
"Vill ha dig i mörkret hos mig"

Puss kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0