Långt inlägg

Kvällen är här igen.

Men idag känns de som att jag verkligen gjort nå bra av dagen. Jag brukar ju som bara komma hem, sätta mig vid datorn, gå ut å gå, komma hem till dastorn och gå å sova.
Men idag så skulle ju jag och Lisa ut och plugga. Jag pluggade faktist!!
Gjorde bort alla utom en handelsuppgift, behöver datorn till den så den ska jag nog göra i morgon. Har redan gjort en kladd för hand så de ska nog inte ta så lång tid att skriva den.

Men när vi satt där vid skolan så var de några ungar där. En kille och två små tjejer.
Killen hade en glasflaska som han kastade mot ett träd men när den inte gick sönder där så kastade han den i marken så att den gick i 1000 bitar.
Jag blev så arg! Man gör inte så! Och absolut inte på en skolgård där en massa barn är och leker på sina raster!
Vi satt inte så långt ifrån dem så jag skrek till killen att så där gör man inte! Sa också åt han att plocka upp allt, vilket han gjorde. Blev jätte förvånad över de, ingen brukar lyssna och göra som jag säger.

En sak som jag tycker är dåligt, iallafall på Örjansskolan, är att de inte har någr soptunnor ute på skolgården.
De är som gjort för att man ska skräpa ner! De kan inte kosta så mycke extra att sätta upp ett par soptunnor?
Om jag inte minns fel så har man på Örjans att man ska ut och kratta och plocka skräp på våren?
Varför då inte fixa någon stanns där man kan slänga sitt skräp i ställer för på marken?

Har varit hos mamma och hämtat mitt nya bankkort, de ser jätte konstigt ut :S
Har också pratat med mamma och pappa om körkortet.
De kommer att bli jävligt dyrt, vet inte om jag kommer att ha råd att ta de. Mamma och pappa kommer ju att hjälpa mig så mycke de bara kan, men även dem har gränser.
Men de löser sig, de är jag säker på.

Känner mig som en dålig kompis.
Idag behövde Lisa prata ut, så hon pratade och jag lyssnade och gjorde läxorna.
Känner nu så här i efterhand att jag skulle ha konsentrerat mig 100% på henne. Inte sitta och räkna ut inköpspriset, vad frakten blev, vad varan skulle kosta med eller utan moms för kunden.
Får så dåligt samvete!
Förlåt Lisa, jag älskar dig av hela mitt hjärta!
Love you 2 times!

Har mattenastionella i morgon. Kommer att skita sig totalt. Kan ingenting av matten och jag skojar inte.
Vi fick ett gammalt nationella från 2002 och jag fastnade på första uppgiften!!
De bådar inte gott kan jag lova er.

Nej nu är jag trött.
Vill prata med någon, eller bara sitta och lyssna när någon annan pratar. De skulle vara så avslapnande.
Lyssna när andra diskuterar och höra deras åsikter, lägga in en komentar när de passar. Vara närvarande men lite osynlig.
Ring?

Ska nog läsa lite innan jag somnar.
Läsa underbara ord, underbar text.

P.S. Ska nog jobba på lördag som de ser ut just nu.
Minns inte riktigt vart de var. Men på någon jordbrukssak iallafall. Pappa och jag ska hålla i skytte för de som är intresserade. Sist jag gjorde nå sånt klämde jag handen!
Hoppas de inte händer igen för de gjorde fan ont!
Har kvar ärret.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0