Kalla den vad ni vill, jag kallar den M&A Del 3

De flesta tjejerna i klassen började pratade om hur snygg de trodde den nya läraren var, medans killarna diskuterade på hur de skulle få honom att sluta så fort som möjligt.

Efter den samlingen visade Andreas mig runt på skolan och sedan fick jag gå hem.

De tog ett tag att visa skolan för den var ganska stor, och Andreas pratade på om allt möjligt så de tog en och en halv timme att visa mig runt.


-Hur var första dagen i skolan? ropade mamma åt mig innan jag ens hade hunnit in genom dörren.

- Det gick väll bra, sa jag och tog av mig rycksäcken och släppte ner den på golvet bredvid trappen upp till mitt rum.

- Vill du ha en macka?

- Nej det är lugnt, jag är inte så hungrig än.

Större delar av dan låg jag i min säng och berättade för Nalle hur min första dag i skolan varit och hur snäll Andreas verkade vara.

När de var dags för middag frågade mamma och pappa ut mig om hur lärarna var, hur klassen verkade vara.

- Jag har bara varit där en dag, ta de lugnt! sa jag och började äta på mina nudlar.

De hände inte så mycket mer den kvällen.


Vaknade av att väckaren ringde.

Jag steg upp, gick och duschade, klädde på mig och fikade frukost.

- Vill du åka  med mig till skolan i dag? frågade mamma.

- Ska inte du jobba?

- Jo men jag börjar senare så jag kan köra förbi med dig till skolan om du vill.

- Det är lugnt, jag tar bussen.

Mamma hade inte en så ny och hel bil, så jag ville inte att alla skulle få se mig i den skrothögen.

Andreas skulle möta mig vid ingången till skolan på morgonen och visa mig vart första lektionen var.

- God morgon, sa Andreas och gäspade.

- Go morgon på dig me, sa jag lite blygt men försökte att inte låta för blyg.

- Har du sovit gott?

Förvånad över att han frågade så svarade jag att jag hade varit uppe och läst nästan hela kvällen så det hade inte blivit så mycke sömn men att det funkade.

- Tur för dig att vi inte har så lång dag i dag! sa han och log mot mig.

Jag log tillbaka och tänkte att det nog var mer tur för honom än för mig, frågade sedan om vi inte skulle gå in.

Han sa att vi skulle vänta på en av hans kompisar som skulle komma vilken stund som helst, vilket han gjorde. Vi gick in till skåpen och lämnade jackorna och sedan gick vi till ett klassrum som låg mitt i hjärtat på skolan.

- Hej, sa läraren när alla hade satt sig ner och blivit tysta. I dag ska vi dela ut böcker till er och vi ska köra den sista lektionen på schemat som är slöjd.

Det kom en massa protester från alla i klassrummet. Läraren hade det svårt att få oss tysta igen.

- Slöjden börjar klockan två och håller på till halv fyra så ni måste äta en ordentlig lunch så att ni orkar med.

Hon började dela ut so böcker till alla och vi fick också en klasslista med allas telefonnummer och adresser.

- De blev visst inte någon kort dag, sa Andreas och såg lite missnöjd ut.

- Nej men de går nog bra ändå, sa jag och log.

Efter ett tag så kom den nya svenska, engelska och slöjd läraren in och presenterade sig.

- Hej, det är jag som är Douglas.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ganska komiskt att du skrivit 3 delar nu utan att förklara vad M&A står för..så vad är det förkortning på?

2009-04-05 @ 20:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0